חיפוש
Close this search box.
ייעוץ סטארט אפ ייעוץ טכנולוגי השמה HR
להצעת מחיר חייגו:

פיטורים בהייטק – כיצד אלה עשויים להשפיע על עתיד ההייטק?

עולם ההייטק הוא עולם שידוע כעולם שיש בו טלטלות אחת לתקופה. לא אחת אנחנו נתקלים בכותרות דרמטיות ובצדק, על כך שחברות ההייטק הגדולות מתכננות קיצוצים ופיטורים. גם בעלי התארים הכי רווחיים בהייטק נאלצים להתמודד עם עננת הפיטורים על לראשם, ולעיתים הם הראשונים ללכת. איך כל התהליך הזה משפיע על עתיד ההייטק, ולמה זה קורה? כל הפרטים כאן.

פיטורים בהייטק – עוד גל שאפשר להתמודד איתו

שנת 2022 הביא העמה האטה משמעותית במשק. מדובר בתופעה שהופיעה בכל העולם ולא בתופעה מקומית בלבד בישראל. מהרגע שהבורסה מתחילה להגיב בירידות שערים כבר זהו הסמן הראשון לסיטואציה העולמית. אך במקרה זה צרת רבים אינה נחמה, והמצב הזה לא רצוי אף פעם. כל מדינה מעדיפה להיות בשיא הצמיחה שלה ולהראות נתוני שגשוג בכלל, ובפרט בענף ההייטק.

ענף ההייטק בישראל הוא ענף פורה, חדשני, וטובי המוחות הישראליים עומדים מאחורי לא מעט סטארטאפים שמובילים פתרונות מהותיים שפשוט הופכים את החיים לטובים יותר בארץ, ובעולם. יחד עם זאת, עדיין אפשר לראות האטה בגיוסים, בייצוא, וישנן פחות משרות חדשות להן יש דרישה.

מי הכי צריך לחשוש?

מהנתונים שעולים אין מגמה ברורה לתפקיד ספציפי עליו תמיד יש התמקדות בפיטורים, אלא לרוב מדובר על טבלאות השכר בענף ההייטק ומשם רואים שלמרות תקופות המיתון, רמות השכר עדיין גבוהות וגם ניתן לראות שהן ממשיכות לעלות.

חשוב לזכור שלא כל משבר בהייטק גורם לכל הענף לקרוס ובטח לבטח לא בכל תחום. נכון שהשנים האחרונות הראו חוסר יציבות, אך ישנן חברות גדולות שעדיין מצליחות לשרוד את הטלטלה ולהחזיק היטב בתפקידי המפתח. יחד עם זאת, אי אפשר שלא להסתכל לסיטואציה הקשה הזאת בעיניים ולהבין שישנן חברות שאינן שורדות.

החברות הנמצאות בסיכון גבוה הן חברות סטארטאפ קטנות שלא מצליחות להתבסס, לגייס מימון מספיק חזק או פשוט לדעת להתנהל נכון בגלי המיתון. הסוד הוא להפוך את הפיטורים בהייטק להזדמנות, במקום למשבר, וכאן דרוש גם ליווי מקצועי ובעת הצורך גם ייעוץ שיכול להוביל אתכם לדרך טובה יותר בעולם ההייטק.

איך פיטורים משפיעים על עתיד ההייטק בישראל?

על פי הסטטיסטיקות, הביקוש בענף ההייטק הוא עדיין גבוה. 85% מהחברות מגייסות לתפקידים בכירים, לא מעט מהחברות שהצליחו להחזיק את הראש מעל המים מחדשות את פעילותן וגם חברות הסטארטאפ הקטנות ממשיכות לצמוח ולעלות על פני השטח עם רעיונות חדשים לשיפור איכות חיינו.

חברת Tech Summit היא חברה מהמובילות בתחום הייעוץ העסקי ומלווה חברות סטארט אפ צעירות וותיקות להצלחה. צרו קשר כבר כעת לפרטים נוספים לליווי סבלני, אדיב, ולצד מקצועיות ברמה גבוהה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן